mandag den 5. november 2012

Fra internet til browser- hvordan det er at være Techtutor


Hej læsere!

Mit navn er Søs og jeg er 4 års studerende på Blaagaard/KDAS og Techtutor. Mit indlæg skal handle om min oplevelse af at være TechTutor. Jeg har en gammel bærbar fra ALDI, som jeg købte på bud, den er ikke helt up to date, men den fungere til det meste. Og skulle jeg sige 3 beskrivende ord om mig selv, er teknisk ikke et af dem! Men jeg er møg nysgerrig!                                                                    

Så da TechTutoreren startede deres annonceringer om nye medlemmer i 2011, var jeg fristet men frygten for min manglende it kyndighed bremsede mig, et halv år senere, kunne jeg dog ikke dy mig. Jeg skulle se hvad det var, og hvad jeg kunne lære derfra! Og jeg fandt så sandelig ud af at der var -og er MEGET man kan lære.

Jeg blev budt velkommen med udstrakte arme, af disse über nørder, som viste sig at være heeelt almindelige studerende, med en stor forkærlighed for alt teknisk.
På mit første møde blev der præsenteret en 3D printer, hjemmebygget vel og mærke. Besøget ned for at se hvordan og ikke mindst hvem der lavede dem, kom senere. I, hvad der ligner en almindelig kælder, foregik der ting som stadig går over min forstand, mænd i alle aldre sad og nørklede med den ene mere it-tekniske dims end den anden.
Og sammen udviklede de ting som var dybt fascinerende! Det var et MEGET interessant besøg, fordi det var så langt fra den verden som jeg kender!

Men ja hvordan er det at være TechTutor i dagligdagen: overordnet er det pisse fedt! Gruppen er en spændende og ikke mindst passioneret sammensætning af mænd og kvinder i alle aldre og afstøbninger. Nogle med forkærlighed for MAC og andre for PC, men fælles for alle er at der er en fælles lyst og glæde ved at få lov til at lege med it og ikke mindst formidle det videre til andre! Ikke at sige at man derved undgår fejl da man er en gruppe med så stor viden, derimod at man når man støder på fejl og mangler, kan finde støtte og vejledning. Jeg oplever stor interesse fra mine medstuderende som jeg på diverse kurser møder på en anden måde end f.eks. i fredagsbaren, derudover er det kun et plus at kunne hjælpe mine undervisere og medstuderende i de små dagligdags problemer som man med garanti møder på en almindelige uge på studiet. Jeg er tilbudt at deltage i en masse spændende kurser og foredrag.

Vigtigst af alt: jeg blevet ”tvunget” til at lære tekniske ting såsom Prezi, IWB, Dropbox, portal og ikke mindst blogging. Ting som jeg nok ikke på sigt ville få taget mig sammen til at lære.

Alt i alt en opsummering af min oplevelse af at være blevet en techtutor, og fået udvidet mit ordforråd til at indbefatte begreber som hardware, software og ikke mindst internetbrowser!

Over and out for now!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar